Defender Black Red

Monday, November 7, 2011

Jodoh 1.2



Masuk bulan ini sudah hampir 9 bulan Alia meneruskan hubungannya dengan Arif Alimun. Dan dalam tempoh itu mereka sering berbalas email dan Arif Alimun pernah menelefonnya dari Mesir. Bunga-bunga kecintaan mereka semakin mekar dan berkembang. Tidak sabar Alia hendak menunggu kepulangan Arif Alimun dari Mesir. Dan bulan depan Arif Alimun akan pulang ke Malaysia. Keputusan jayyid yang diterimanya telah melayakkan dia untuk pulang ke tanah air.

Hari ini Arif Alimun yang berada dirumahnya di Banting menelefon Alia yang pada masa itu berada dirumahnya di Bangi. Kebetulan UUM pada masa itu cuti. Belum pun sempat Alia menanyakan apa-apa, Arif Alimun telah memotong percakapannya. Dengan penuh tenang Arif Alimun telah menyatakan sesuatu yang Alia tunggu selama ini, namun isi kandungannya tidaklah seperti yang diharapkan oleh Alia selama ini.



" Alia..." Arif Alimun menarik nafas panjang... " Maafkan abang.. jawapannya negatif Alia. Sebenarnya semasa abang di Shoubra dulu abang telah memperolehi jawapan negatif tetapi abang masih lagi berdoa agar jodoh kita sampai. Namun petunjuk yang diperolehi bertambah keruh.. Alia.. tidak ada siapa yang dapat mengubah takdir Allah.. InsyaAllah nanti mungkin akan ada seorang lelaki yang lebih baik dari abang yang akan memenuhi ruang hati Alia.

Itulah doa abang utk Alia.. Sampaikan salam abang kepada emak dan ayah Alia dgn lafaz Assalammualaikum.. dan sampaikan juga minta maaf dari abang buat mereka.. Alia .. kita hanya merancang, Allah juga merancang dan Allah adalah sebaik-baik perancang...."


Hancurlah hati seorang yang bernama wanita yang mana sememangnya sifat hati kaum Hawa ini sensitif.. Tewaslah matanya dari menahan air matanya untuk tidak tumpah membasahi pipinya yang licin dan putih melepak itu.. akhirnya Alia pasrah dan redha dengan ketentuan Allah buatnya.


Insy-Allah..Nantikan Kesudahan Kisah Jodoh Ini..
Pada Minggu Hadapan..Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment